Minulle iskee aina syksyllä kauhea neulomisinnostus. Syksystä jouluun asti neulon etupäässä sukkia, jonkin verran myös lapasia ja jotain muuta satunnaista. Oikein odotan pimeitä, sateisia syksyiltoja, kun voi tv:n ääressä kilistellä puikkoja. Parhaimpana syksynä tein yli 60 paria villasukkia ja muutamat parit lapasia päälle. Lasten myötä tahti on huomattavasti hidastunut. Nyt olen aloitellut neulomisen pinkeillä vauvan villasukilla. Laitan kuvaa sitten kun olen ne päätellyt.

Olen jo pitkään suunnitellut tekeväni verkkoponchon. Viimeisen innokkeen sain, kun Lintu75 oli tehnyt semmoisen ja vakuutti sen olevan helppoa. Ja sitä se olikin. Ja todella mukavaa. Eilen illalla/yöllä vähän aloittelin ja tänä iltana tein loppuun. Näitä kyllä teen useampiakin. Täytyy vaan taas päästä lankakauppaan, kun ostin langat vaan yhteen. Kotona mulla on vaan seitsemää veljestä, eikä se taida soveltua tuohon ponchoon.

176685.jpg

Poncho on tehty Novita Teddy-langasta ja pochon teko-ohje löytyy langan vyötteestä sekä täältä. Lankaa meni kaksi kerää. Kaulus neulotaan suljettuna neuleena ja verkko-osa virkataan. 

176684.jpg