Minut on haastettu ainakin Jennan ja Kattimatin toimesta, (kenties Satunkin, vaan en hoksaa mistä blogista Satu on kotoisin, eikä linkkiä ollut viestissä), joten tässä 7 faktaa minusta...

1. Olen monessa asiassa on/off-ihminen. Eli kun jostain asiasta innostun, niin innostun sitten kunnolla ja olen asiasta aivan hurmoksessa ja panostan siihen kaiken liikenevän ajan, energian (ja rahan). Sitten kun innostus loppuu, niin se tyssää kokonaan, kunnes taas joskus tulee uusi innostus. Tällaisia on/off-juttuja minulla on mm. leivonta, liikunta, käsityöt... Tämän blogihommakin oli aluksi erittäin ON, kunnes tämän vuoden alusta oli aikalailla OFF. Nyt olen tässä asiassa päässyt ehkä jonkinlaiseen balanssiin...

2. Olen hirvittävän huono puhumaan. En keksi mitään puhumista vieraiden ihmisten kanssa ja isommassa porukassa olen aina sivusta seuraajana.

3. Sen sijaan kirjoittaminen on aina ollut minulle tärkeä ja rakas harrastus ja itseilmaisun ja kommunikoinnin muoto. Varsinkin nuorempana kirjoittelin jatkuvasti jotain: runoja, kilometrikirjeitä, päiväkirjaa... Nykyisin kirjoittelen lähinnä sähköisesti. Ja sitten kun alan kirjoittaa, niin voisin jatkaa ja jatkaa sitä, joten kirjoitukseni yleensä venyvät pitkiksi ja niihin menee aikaa. Eikö tähänkin olisi riittänyt pelkkä ensimmäinen lause...

4. Tapasin nykyisen aviomieheni netissä. Ensi chat-keskustelusta kolmen päivän päästä mies tuli käymään luonani. Sen jälkeen tapasimme joka viikonloppu kahden kuukauden ajan, kunnes muutin jo hänen luokseen asumaan. Sillä tiellä ollaan edelleen, 7½ vuotta yhteistä taivalta. Sen vaan tiesi sillon jo heti alussa. :)

5. Mulla on omat tyylit miten viikkaan pyykit. Jos mies on ottanut pyykit narulta ja (kun on) viikannut vaatteet/pyyhkeet väärin, niin puran ne ja viikkaan uudestaan oikein.

6. Pelkään olla yksin kotona pimeällä, sillä alan kuvitella kaikenlaista. Mieleen tulevat elokuvien kauhukohtaukset. Kun pesen kasvojani, en meinaa uskaltaa nousta ja katsoa peiliin, kun pelkään, että sieltä näkyy jonkun "tappajan" kasvot takanani (vaikka vessamme on niin pieni, ettei taakseni edes mahtuisi kukaan). Ja jos on pakko käydä suihkussa yksin ollessani, niin en uskalla laittaa silmiäni kiinni, kun pelkään, että ne avatessani edessäni seisoo joku.

7. Olen hirveä jännittäjä ja jännitän kaikkea puhelinsoitoista (esim. ajanvaraukset yms. asiapuhelut) lasten neuvolakäynteihin. Vaikka aina sitten toteankin, ettei ollut taaskaan mitään syytä jännittää, mutta jostain syystä aina vain jännitän.

Haastan samaan Aijun, AnjanHetan, Jennin, Jennyn Lauran ja Sohvin.